כאבי כתפיים וצוואר


* במידה ואתם סובלים גב מבעיית גב תחתון מומלץ לא לתרגל תרגול זה אלא לפנות אלינו לתרגול מותאם.

 

 

מטרת תרגול היוגה המופיע כאן הוא לשחרר גב עליון, כתפיים כואבות וחגורת כתפיים. כאבים באזורים אלה נובעים בדרך כלל מישיבה ממושכת על כסאות, כורסאות ומול מחשב. חגורת הכתיים רגישה לעומס ומתח רגשי ומומלץ לטפל גם בבעיה זו.

התרגול כאן אינו אמור לגרום לכאב. מומלץ להשתמש בכרית נמוכה במקרה הצורך וכאשר היד מושטת לאחור מומלץ במקרים מסוימים להניחה על כרית גבוהה או כיסא. יד לאחור אינה אמורה להישאר באוויר אלא לנחות על משטח.

בכדי שהתרגול יועיל יש לבדוק שהוא לא גורם לכאב. במידה והוא משחרר אפילו במעט את הכאב חזרו עליו שוב באותו יום וביום למחרת. ההטבה שבתרגול היא מצטברת. לאחר מספר ימים אנו ממליצים לפנות אלינו לתרגול המשך שיהיה מעמיק יותר ויוכל לפתור בעיות יציבה שהן המקור לרוב בעיות הצוואר והכתפיים.

את התרגול המוצע כאן מומלץ לתרגל על מזרון יוגה או על שטיח רך. לא מומלץ לתרגל על מזרן רך או מזרן שינה.

במקרה של פריצת דיסק, בלט והקרנות כאב לידיים או לראש, אנו ממליצים לפנות אלינו לתרגול מותאם. תרגול כזה יפיג את ההקרנות וישפר את איכות החיים.